Adtech-focused, mensgericht en het complexe vereenvoudigd: smartclip onthult nieuwe huisstijl en website

Image of smartclip's new website in laptop device. Copy reads Dutch

Hamburg, 5 september 2023: smartclip, de adtech-development unit van RTL Group en toonaangevende leverancier van adtech-solutions, heeft een gedurfde en tijdloze nieuwe merkidentiteit en website onthuld. De nieuwe look weerspiegelt de evolutie van smartclip naar een bedrijf dat zich puur richt op het ontwikkelen van advertentietechnologie en benadrukt de partnergestuurde aanpak om geavanceerde, privacy-first adtech-oplossingen te bieden aan Europese mediabedrijven.

De afgelopen jaren heeft smartclip een aantal veranderingen ondergaan. De voornaamste is dat het bedrijf dit jaar is afgesplitst van zijn mediadivisie, die is ondergebracht bij RTL AdAlliance, waarbij smartclip zich nu exclusief zal richten op de ontwikkeling van het adtech platform. Om deze reden is er gezocht naar een nieuwe brand identity die deze verandering weerspiegelt. Daarnaast werd het ook gebruikt als een kans om de innovatieve aanpak van het bedrijf te versterken door gebruik te maken van 3D-bewegingsgrafieken en afbeeldingen waarin de mens centraal staat om zo adtech tot leven te brengen op een manier die zelden wordt gezien in de adtech-industrie.

Bekijk hier de nieuwe visual identity van smartclip:

Shira Leffel, Executive Director Marketing & Product Education bij smartclip:

“Na recente veranderingen moesten we ons merk opnieuw in de markt zetten en onze nieuwe kernfocus verduidelijken. Het ontwerp is een van de krachtigste hulpmiddelen die we hebben om duidelijkheid te brengen in ons aanbod, identiteit en doel – deze merkvernieuwing en nieuwe website zorgen ervoor dat iedereen die in contact komt met smartclip gemakkelijk begrijpt wat we doen en waar we voor staan. We wilden niet alleen design gebruiken om onze kernboodschap te herintroduceren in de markt, maar ook om het toe te passen op een manier die nog niet eerder gezien is in onze branche. Ons doel was om het complexe te vereenvoudigen, adtech tastbaar te maken en het verhaal van onze technologie te vertellen via de gezichten van onze mensen.”

Het herontwerpen van alle Brand Assets is bewust gedaan om de nieuwe positionering van smartclip beter te weerspiegelen, inclusief de ontwerpen (logo, kleuren, typografie, fotografie, 3D-animaties), the brand messaging (visie, missie, stem, toon) en nieuwe marketingmaterialen.

De uitrol van de nieuwe huisstijl start vandaag met de lancering van de vernieuwde website. In de loop van de komende maanden streeft smartclip ernaar de nieuwe merkidentiteit te implementeren binnen alle assets, zowel die in eigendom als die van onze partners.

Over smartclip

smartclip is de adtech-development unit van RTL Group – Europa’s grootste commerciële broadcaster. Onze eigen advertentietechnologie is op maat gemaakt voor de behoeften van Europese broadcasters en uitgevers, waardoor media-eigenaren slimmere strategieën voor het genereren van inkomsten kunnen implementeren. We zijn toegewijd aan het leveren van de meest innovatieve advertentie-ervaringen op het gebied van in-stream, out-stream, connected tv, adressable tv, gaming en audio, waardoor merken uiteindelijk op alle devices echte cross-screen storytelling-mogelijkheden krijgen. De mediaverkoopdivisie van smartclip fuseert met RTL AdConnect en G+J i|MS om RTL AdAlliance te vormen, een internationale reclame- en technologieverkoopkampioen. Zodra de fusie is voltooid, zal smartclip zich uitsluitend richten op de ontwikkeling van advertentietechnologie.

Het hoofdkantoor van smartclip is gevestigd in Hamburg en er zijn kantoren in Berlijn, München, Düsseldorf, Keulen, Gütersloh, Stockholm, Oslo, Helsinki, Amsterdam, Milaan en Rome.

Voor meer informatie: Bezoek www.smartclip.tv en volg ons op LinkedIn.

T: +49 (0) 40 286 686 117
E-mail: kathrin.mueller@smartclip.tv